Home / Klantenservice / Retourneren & Ruilen

Retourneren & Ruilen

Als je bestelling gearriveerd is, heb je 7 dagen bedenktijd. Na die 7 dagen verloopt je recht op ruilen/retournering.

Indien je niet tevreden bent met je aankoop heb je bij ons verschillende opties (In alle gevallen betaal je zelf de verzendkosten voor het terugsturen van je retourpakketje):
  • Ruilen: Je ruilt je artikel(en) om voor iets anders. Indien je het volledige aankoopbedrag besteedt voor het/de nieuwe artikel(en) betalen wij het verzenden van je nieuwe pakketje. Ook als je iets anders uitzoekt en een restbedrag overhoudt wat je wilt uitgekeerd in de vorm van een tegoed, zijn de verzendkosten voor onze rekening. Dit geldt bij de eerste ruil, indien je voor de tweede keer ruilt, geldt dit voordeel niet meer. Je betaalt dan zelf de verzendkosten voor je nieuwe pakketje. Indien je een gedeelte van het aankoopbedrag besteedt en voor het restant bedrag je geld terug wilt, dien je zelf de verzendkosten voor het nieuwe pakketje te betalen. Stuur ons een mail met wat je wilt ruilen, dan kunnen we deze artikelen alvast reserveren. ([email protected])
  • Geld retour: Je stuurt je artikel(en) retour en ontvangt het door jou betaalde bedrag terug op je rekening. Let op: Indien je porto vrij geleverd hebt gekregen omdat je bestelling boven de 75 euro was en de door jou gehouden artikelen een waarde hebben van minder dan 75 euro, dan worden de verzendkosten ingehouden op het bedrag wat je uitgekeerd zult krijgen. Je geld zal binnen 21 dagen worden teruggestort. De kosten voor het terugsturen van het retourpakketje is voor eigen rekening.
  • Tegoed: Je stuurt je artikel(en) retour en ontvangt hier een tegoed wat onbeperkt opneembaar is. In dit geval wordt je tegoed vermeerderd met 5% van de waarde van het teruggestuurde artikel (dit geldt niet bij afgeprijsde artikelen). Ook in dit geval geldt dit voor de eerste keer dat je ruilt. Indien je voor een tweede keer ruilt, geldt dit voordeel niet meer.
LET OP: TEGOEDEN KUNNEN NIET VERZILVERD WORDEN Dit kan dus niet: Je bestelt met je tegoed, retourneert het artikel en wil hiervoor het geld retour.Indien je hebt bijbetaald omdat je tegoed niet toereikend was voor je nieuwe bestelling, kan het bijbetaalde bedrag wel in geld worden uitgekeerd. Kortingsbonnen kunnen nooit verzilverd worden. Indien je van ons een kortingsbon hebt ontvangen om wat voor reden dan ook, kan deze nooit uitgekeerd worden in geld. Indien je een tegoed hebt gebruikt voor een bestelling en je laat deze bestelling verlopen, dan is het je eigen verantwoordelijkheid ons aan te geven dat de tegoedkode weer geactiveerd dient te worden. Doe je dit niet, dan is de kode gebruikt en kun je deze ook niet meer opnemen.
Uitzonderingen ruilen/tegoeden
  • Het retour gezonden artikel moet ongedragen, onbeschadigd en voorzien zijn van de originele labels. Jippiejurk behoudt zich het recht het artikel aan jou terug te sturen en geen tegoed/geld uit te keren, indien dit niet het geval is.
  • Speciale acties: Het kan voorkomen dat Jippiejurk speciale acties heeft waarbij artikelen niet retour kunnen of geruild mogen worden. Of dat er andere voorwaarden gelden als hierboven. Check hier:
Hoe retourneer/ruil ik mijn bestelling?
  • Stuur ons een mailtje dat je iets wil retourneren en je ordernummer ([email protected]) of vul het formulier op de contactpagina.
  • Je stuurt je retourpakket voldoende gefrankeerd aan ons retour (Jippiejurk, Slotlaan 199, 3701 GD, Zeist). Indien je pakketje onvoldoende gefrankeerd is, behouden wij ons het recht voor de extra gemaakte verzendkosten te verrekenen met een eventuele terugbetaling/tegoed. Bij je retour voeg je het retourformulier ingevuld bij.
  • Op het moment dat je van ons een bevestigingsmail krijgt, heb je 7 dagen de tijd om je pakketje terug te sturen. We hanteren hierbij de datum die op de poststempel van de TNT staat als sluitingsdatum. Wanneer je pakketje te laat bij ons binnen is, zien wij ons genoodzaakt je retour in een tegoed uit te keren, ook als je gekozen hebt voor geld retour!
  • Je ontvangt van ons een mail als je retourpakketje binnen is. Indien je hebt gekozen voor ruilen, wordt je nieuwe pakketje zsm verzonden, na eventuele bijbetaling. Indien je hebt gekozen voor een tegoed, ontvang je via de mail een unieke kortingskode die je kunt gebruiken bij een nieuwe bestelling. Indien je hebt gekozen voor geld retour zal het bedrag binnen 10 werkdagen op je rekening worden gestort.